Friday, September 3, 2010

Balik Kampung




Sedar tak korang semua bahawa Malaysia mengamalkan tradisi balik kampung terutamanya musim-musim perayaan. Lebih-lebih lagi sempena Perayaan Hari Raya Aidilfitri. (Kalau negara-negara lain tak pastil lah pulak. Rasa-rasanya tak ade kot). Unik kan tradisi Malaysia. 



Pastinya keadaan lebuh raya akan jadi macam nie kan terutamanya malam raya atau sehari sebelum raya. Lebuh raya belah-belah lain sudah semestinya sesak dengan kenderaan dan keadaan lebuhraya kat belah Barat terutamanya ke KL mesti sangat lengang kan. Jadi bagi sesiapa yang ingin pulang beraya ke kampung...berhati-hatilah. Jangan kerana nak cepat sampai je, keselamatan diabaikan. Nanti tak pasal-pasal tak dapat beraya. Jangan sampai kita sambut lebaran dalam kepiluan sudahlah. Kesian keluarga yang tunggu kat kampung tu....

Ingat pepatah nie ye kengkawan:

Berhati-hati di Jalan Raya
Kalau Mati tak boleh Raya.


Ok lah...dah malas nak buat intro panjang-panjang. Sebenarnya, yang paling penting Iera nak beritahu yang Iera akan balik kampung mulai malam ini. Jadi, di kesempatan ini, Iera nak memohon berjuta keampunan sekiranya Iera ada terkasar bahasa, tersilap bicara sama ada secara sengaja ataupun tidak sepanjang perkenalan kita semua di dunia blog nie. Sesungguhnya....kemaafan adalah dendam yang terindah.  



Salam Aidilfitri

4 comments:

ezany said...

mesti dah selamat sampai ni kan.. semoga berbahgia meyambut hari lebaran disamping keluarga tercinta..

iera said...

ezany:
Dah selamat sampai kat UKM balik dh pon...hehe. Maceh... Salam lebaran ye Kun

Mario said...

selamat hari raya...maaf zahir batin...syawal masih ada...harap2 msh sempat...hehe

iera said...

Mario:
Slmt hari Raya maaf zahir batin jgk rio... Smpt lgi...syawal kan 1bln...hehe.