Tuesday, August 19, 2014

Persiapan Perkahwinan : Misi mencari kasut kahwin

Sebenarnya entri ni dah lama ada dalam draft tapi still tak terpost. Memandangkan mood nak berblogging datang membuak-buak masa ni....akhirnya Iera decide nak post berkenaan kasut kahwin ni. Walaupun dah hampir 4 bulan jugaklah Iera dah bergelar isteri tapi tak kisah lah. Harap-harap ianya dapat membantu bakal-bakal pengantin di luar sana.

Kasut semestinya perkara yang penting bagi setap pengantin. Semestinya kita nak nampak anggun berseri di hari berseharah kita. Saat kita melangkah pasti menjadi perhatian tetamu-tetamu kita nanti.

Lokasi pertama misi mencari kasut kahwin ialah paradigm mall. Almaklumlah rumah sewa masa bujang dulu memang bersebelahan je dengan paradigm mall...jadi tu lokasi yang pertama Iera tuju. Jalan kaki pon boleh dari rumah sewa ke sana.

Sempatlah aim beberapa pasang kasut yang berkenan dihati. Design dah berkenan tapi kasut tu wajib cuba dulu. Yang penting selesa bila pakai kasut tu. Jangan lupa pakai dan jalan-jalan sekitar dalam kedai tu.

Akhirnya terberkenan dengan design kasut di kedai Opera. Cuba pakai pon selesa di kaki walaupun tinggi. Tapi tengok harga dua tiga kali jugak fikir. So hari tu balik dalam keadaan hampa kecewa.

Lokasi kedua pula di SOGO KL. Jalan punya jalan akhirnya terjumpa kasut berwarna beige ala2 peach. Kebetulan mak andam untuk majlis perkahwinan a.k.a mak saudara sendiri dah bagitau yang dia tak ada sediakan kasut, jadinya membeli kasut kahwin adalah satu kemestian. Bila difikir dua tiga kali akhirnya decide nak beli kasut tu sebab sesuai dengan baju yang akan dipakai ketika bersanding. Tapi malangnya Iera lupa nak snap gambar kasut tu. Hehehe.... Sory ye bakal-bakal pengantin semua. So, kasut untuk bersanding dah confirm pakai yang dibeli di SOGO tu.

Tapi bila difikir-fikirkan balik, hati macam dah betul-betul berkenan dengan kasut yang dijual di butik OPERA, PARADIGM MALL. Sebabnya tak lain dan tak bukan sangat selesa memakai kasut tu...jalan pun rasa stabil. Kepala ni asyik duk terbayang-bayang jer pada kasut tu. Tidur malam pun rasa tak lena jer terkenangkan kasut tersebut. Ahaks....Last-last disebabkan keinginan yang begitu tinggi nak pakai jugak kasut tu masa majlis kahwin hari tu, dengan rela hati Iera beli jugak kasut tu.



Ni lah rupa kasut yang Iera dok berkenan-kenan sangat tu. Yang penting keselesaan kan..... bila dah terbeli jugak kasut tu jadi Iera buat keputusan pakai kasut tu pada malam akad nikah dan majlis sambut menantu.

So, buat bakal-bakal pengantin di luar sana tu....jangan lupa tanya mak andam/ butik penganti yang anda tempah di luar sana tu sama ada mereka ada sediakan atau tak kasut untuk majlis bersejarah anda tu... Jangan nanti last-last minit dapat tau yang kasut tak disediakan lagi lah stress anda dibuatnya. Hilang seri pengantin nanti kan...hehehehe


Nukilan dari

No comments: