Saturday, October 31, 2009

~Nak TeRGeLaK PoN aDe~

Kadang-kadang, bila difikirkan balik...nak tergelak pun ada. Ni semua gara-gara cerita yang disampaikan oleh kwn aku lah.... Alkisahnya, semalam Kawan aku tu datang mkn kat bilik aku. tengah duk makan sama2 tu, terkeluarlah satu cerita. Dia cakap aku ada nama panggilan baru. Tu pon, kawan dia yg bgitau kat dia. Dia ckp geng2 kwn dia panggil aku Ayu Raudah. Kalau aku lalu kat dieorg, dieorg mesti ckp ayu raudah, ayu raudah kat member2 dia...

Kwn aku tu sendiri yg ckp, dia pon xpercaya. Dia sendiri pon xsetuju. Tp dia ckp kwn dia yg lain pon ade ckp mcm tu... dia ckp ade lah gaya aku... Aku pon xpercaya. tak pernah2 pon aku t'fikir sebelum ni org nk panggil aku ayu raudah...nak samakan aku dgn dia. setahu aku, aku mne ade gaya dia pon dan muka aku pon lain dgn dia....

Lps 2, aku bgtaulah dkt rumate aku. Dia sendiri pon ckp, ade lah sket... Hm...aku no komen lah. tak tau nk ckp ape... cuma aku pelik lah mcm mane tetiba ade org samakan aku dgn Ayu Raudah. aku sendiri pon rase mcm takde.

Ape2 hal pon, semua ni b'gntg pada diri msg2.... Kalau dieorg ckp ade, t'pulanglah pada dieorg. Klu org ckp xde pon, aku xkisah pon... Yang penting, aku adalah aku... hehe.



p/s: Cuba korang tgk gambar kat ats 2... Xde lgsg kan???

3 comments:

zaza said...

aah lah...ade ckt2 cm ayu raudhah...tp xtgk real xtahu la cm ne kan....

nice to know u akak.

IxoR@ said...

senyummu itu...ada iras-iras....

;D

iera said...

Zaza:
tau xpe, klu x tgk real, mcm mne nak tau ade iras ke x. Tp mcm ssh je nk jpe dia face 2 face...

IxoR@:
iye ke senyuman? Hm...sbb senyuman kteorg dua2 manis kot..haha..x abis2 perasan