Friday, November 6, 2009

~SeSuatu MenGanGGu di FikiRan~

Cinta ibarat menanam tanaman,
perlu disiram, dibaja dan dibelai setiap masa,
agar ia tetap berkembang mekar.
Apabila ia tdk disiram, dibelai dan dibaja,
ia akan layu....



Entah kenapa, hari aku rasa macam ada seseuatu yg menganggu fikiranku. Dan idea tntg ayt di ats tu tetiba je dtg kat kepala otak aku. (Ilhamkah tu? hehe). Kenapa hal2 yg b'kaitan dgn hati dan perasaan ni aku rse sgt rumit....

Bila s's'org itu b'cinta, ia perlukan p'hatian dr psgnnya. Mmmm...mksd p'hatian disini ialah m'hubungi psgnnya xkiralah msg, telefon, ym, email dan sbginya. Perkara tu aku rse sgt penting sbb ia akn mndekatkan antara satu sama lain. Jarak bukanlah halangan dlm b'cinta krn kita msh blh m'hbgi psgn kita walau di mana jua kita b'ada. Bab kata pepatah, Jauh di mata, tp dekat di hati....

Huhuhu....ntah pape ntah aku merepek hr nie. Tp, klu difikirkan logic mmg btol. Dan aku sndri dh merasakannya. Entah, dah 2 hari dia senyap, xcall, x msg. Kdg2 aku rse pnt.... Kenapa? Xde krdt kah? Atau busy? Aku x hrp dia contact aku setiap masa. Tp, klu busy 1x pon...xkan x boleh nk msg/call skjp. 1x sehari pon dh ckp. Tanya khabar sekejap je...Aku x hrpkn mcm psgn2 yg lain... Yg blh dikatakn setiap masa b'msg/b'gayut.... Btol x?

Kami xpnh b'gaduh bsr2 pun. Klu b'gdh pun...psl hal nie lah. Tiap kali gadoh, mmg hal yg satu nie lah. Kdg2 aku rse dh pnt nk bgtau psl nie... W/pun jauh, ape xnye dkatkan diri dgn b'hbg? Tp, nie dh lah jauh...tp m'diamkan diri plk 2. 2 hr tu bg aku dh cukup lama....

Eh, emo plk aku hr nie. Dah penat dh... K lah, nak tidow jup...

2 comments:

zaza said...

akak sabo la ek....
same la kite dpt bf yg sedikit sengal bab2 nk contact nie.......
lelaki cm tu kowt agaknye,
kdg2 tu kite pown xfhm ngan diorg....

bile kita ckp dia dh xsygkn kiter,marah la pulak....adesss...mmg berat kalo slalu pk...

so kena fhm la diorg tu spesis ape k.. tp at least diorg pown kena la fhm kite kan???hummmm

iera said...

Btol...btol...btol...
Tulah, kdg2 cbe gk nk mmhmi...
Tp...klu kite je yg cuba nk mmhmi ssh gak kan...