Wednesday, August 4, 2010

Misi Pencarian

Berdasarkan daripada kesinambngan cerita sebelum nie...iaitu... Sediakan Payung Sebelum Hujan. Keesokan harinya, Iera dan Ain pergi semula ke MetroKajangbagi misi pencarian handphone yang hilang tu... Jadi, bila dah sampai di Metrokajang tersebut...kami terus ke surau kerana hati kecil Iera berkata yang handphone tersebut mungkin terjatuh di situ. Tapi..bila dah cari, kami tetap tak jumpa handphone tersebut.

So...terpaksalah kami melangkah meninggalkan surau tersebut. Dalam perjalanan ingin keluar dari MetroKajang tersebut...Ain menunjukkan mesej daripada 'Si Dia'... Mesej yang diforward daripada orang yang menjumpai handphone tersebut.

Kami bergegas ke tempat tersebut dan mengambil handphone tersebut. Setelah mendapatkan handphone tersebut, Iera terus mengucapkan terima kasih kepada orang yang menjumpai handphone tersebut. Betul dugaan Iera sebelum nie yang handphone tersebut terjatuh di Surau tersebut. Terfikir jugak...tanpa usaha 'Si Dia' yang call dan mesej nombor Iera tu...mungkin Iera takkan dapat balik handphone tersebut. Mungkin disebabkan kata-kata dia masa menghantar mesej ke nombor Iera tu  menakutkan orang yang menjumpai handphone tu, sehinggakan dia sanggup menyerahkan handphone tu balik?

Tapi...ada ke orang nak ambik handphone Iera yang buruk dan murah tu? Setakat handphone nokia noka 2610 tu...ada ke yang berminat? Maklumlah...handphone tu tak banyak fungsinya... Setakat nak telefon dan mesej tu bolehlah...kamera takde, mp3 dan radio pon takde. Ada ke yang nakkan handphone tu... 

Walau apapun...syukur alhamdulillah. Akhirnya Iera dapat balik handphone tersebut. Walaupun setakat handphone lama yang tak banyak fungsinya... Ia tetap memberikan banyak manafaat pada Iera. Sekurang-kurangnya, Iera tak perlu membeli handphone yang lain. Nanti lah...bila dah kerja atau handphone tu dah rosak baru Iera cari yang lain.

Kepada 'Si Dia'...terima kasih kerana sanggup berusaha mendapatkan handphone tu. Walaupun dari jauh, usahamu itu berjaya mengembalikan handphone tu pada Iera... Ni buat Iera lebih sayangkan dia nie...hehe.

Dan juga terima kasih kepada orang yang menjumpai handphone nie. Sama ada dia betul-betul ikhlas untuk berikan handphone tu balik ataupun kerana terancam dengan  kata-kata 'Si Dia'. Iera tetap ucapkan terima kasih kerana sanggup serahkan balik kepada Iera. Apa-apapun...mungkin handphone tu masih rezeki Iera



6 comments:

DaHLia said...

kalau dah rezeki, xkan ke mana..
eira xperlu nk bersangka mcm tu.
mungkin org tu memang ikhlas nak pulangkan...
sis sendiri pernah alami keadaan ni.. banyak kali dah.. tapi kita tahu bukan hak, so pulangkan balik pada tuannya..tp sedey bila tuan punya tu tak menghargai kita pulangkan hp dia..ucapan terima kasih pun xde...

iera said...

DaHLia:
Betul...mungkin niat dia ikhlas. Syukur org tu snggp pulangkan blik pd Iera. Dah ucap trme kasih pd dia. Cme lpe nk mntk maaf klu kte2 pakwe Iera tu menyakitkan hti dia. Tp...nsib baek dia dh mntk maaf lps dpt msg tu

ezany said...

bagus la ade org jujur yg jumpa.. tak kisah la fon murah ker mahal.. contact number dlm tu lg penting..

iera said...

ezany:
yup...btol tu. contact number lgi pntg

Wanie-san said...

wa...nasib jumpe balik hp tu..syukur...xkisah la hp jenis ape pun tapi nak kol nak msg tu lagi penting..no kt dlm tu lagi..:)

iera said...

Wanie-san:2 la wanie...nasib baek jmpe