Tuesday, August 17, 2010

Perginya Seorang Sahabat Bloggers

Hari nie Iera dikejutkan dengan berita pemergian salah seorang sahabat blogger setelah terbaca satu entri mysweetdreamcottage. Memang terkejut jugaklah mendengar berita pemergian dia dalam usia yang sebegitu muda. Terkedu seketika. Lepas tu Iera terus bukak Facebook dia. Memang betul, dia telah pergi ke rahmatullah. Dia merupakan salah seorang blogger yang add facebook Iera. Rupa-rupanya dia telah pergi menemuiNya pada 9 ogos 2010 lagi.

Arwah Siti Nur Izzah a.k.a Zaza

Iera tau mesti ramai jugak yang kenal dengan Zaza. Dia meninggal disebabkan kemalangan semasa berada di Kelantan bagi menemani datuknya yang akan menjalani pembedahan di bahagian tulang belakang.  Kemalangan yang cukup tragis bagi Iera bila dia dihempap keretanya sendiri selepas tercampak keluar dari kereta. Untuk cerita yang lebih lanjut, belehlah tengok di myMetro

Awal-awal tu Iera ingatkan dia meninggal disebabkan masalah kesihatan yang dihadapi olehnya. Iera tau yang dia ada masalah kesihatan, tapi...tak tau apa sebenarnya sakit yang dia hadapi.... Setelah berita kematian dia nie barulah Iera tau yang dia menghadapi masalah tulang reput sejak dari kecil lagi.

Sesungguhnya kepda Allah kita datang, dan kepadaNya jua kita kembali.

“Setiap yang bernyawa pasti akan merasai mati!”
(Surah Ali Imran: 185)
Maha Suci Allah, Maha Bijaksana dalam setiap rencana-Nya, DIA lah yang awal, dan DIA lah yang terakhir, DIA lah tuhan yang menghidupkan, dan DIA lah juga tuhan yang mematikan setiap makhluk ciptaan-Nya.

Sama-samalah kita berdoa agar arwah ditempatkan di kalangan orang-orang yang beriman. Al-Fatihah buat arwah. Mudah-mudahan keluarganya tabah menerima pemergian arwah. Sesungguhnya mati itu pasti akan berlaku kepada semua tak kira lambat atau cepat, tua atau muda.



3 comments:

Iera said...

Al-Fatihah buat arwah..

Wanie-san said...

al fatihah...
xsangka plak...Allah lebh menyayanginya...

Mario said...

Al-Fatihah buat arwah..