Sunday, November 8, 2009

I Will Miss U

Ridu oh Rindu.... Klu dh namanya, manusia, mmg xdpt lari dr perasaan rindu t'utamanya pd mrk yg t'syg. Btol x? Siapakah yg aku rindu? My BF? Erm...mstilah kan...xkan x rindu klu dh 4bln lbih x jpe. Tp...hr nie aku bkn nk cte psl rindu kat dia, tp...kat ma n abh aku...

W/pon aku bru je blk time study week hr 2...tp, aku still msh rindukan ma n abh aku. Normal lah tu. Disebabkan ksh syg dieorg lah aku b'ada d muka bumi nie kan... Disebabkan dieorg yg menjaga aku dr kecil smpilah aku dh b'umur 22 thn nie, mestilah aku syg dan rindukan dieorg...

Bila aku dpt tahu satu berita nie...b'tmbh2lah perassan rinduku pd ma n abahku. Berita apakah itu? Hm...

Ma n abahku akn pergi menunaikan rukum Islam yg ke-5. aku tau, semua org yg b'agama Islam mesti tau pasal rukun Islam kan. Sbg s'org yg b'agama Islam, kita wajib mengetahui ttng rukun Islam. Klu xtau, aku xtau lah nak ckp apa.

Bila aku dpt tahu hr 2 yg ma n abh aku akn ke mekah 9hb nie, (esok dah) rasa t'kilan tu ade lah ckit. Klu blh, aku nak jgk balik jmpa dieorg, hantar pemergian mrk nnt. Sebulan lbh tau nnt xblh jpe. Tp...trkh 9hb tu aku ada exam, so xdptlah aku nk balik jpe ma n abh aku. uwaa...sdihnya aku. Aku igtkan, smptlah aku blk rmh dan dh abis exam sblm dieorg b'angkt ke tnh suci Mekah nnt. Tp, nk buat cam mne kan...kne lah redho..

Apa2pon, aku hrp nnt ma n abh doa2kan lah yg terbaik utk ank2nya. Doakanlah semoga ankmu nie b'jaya di dunia dan di akhirat, dimurahkan rezeki, diterangkan hati dll.

I Will Mis U
Ma & Abh

Bila aku dh balik nnt...sbg s'org kakak, aku lah yg kne uruskan hal2 kat rmh nnt. Nk kne masak, basuh baju, kms rmh, lipat kain dll. Terasa mcm org yg dh kawin plk...hahaha. Tp aku nie bknnye pndi sgt bab2 masak memasak nie... Nasib baiklah sorang je yg kecik...adk bongsu aku, 9thn. Yg lain dh bsr2 dh pon...blhlah sama2 buat kje....

K lah, aku pon dh mls nk pot pet byk2. Byk lgi yg aku xstdy nie... All the best 4 me....hehehe


3 comments:

Wanie-san said...

la...ma n abah iera g mekah jew...nnt jgn pukul adik2 lak..dah jadi big boss kat umah.hihi

iera said...

ye lah. G mekah jew. Tp..2 lah, cmfrm cti sem nie mmg xleh jpe psl myb ma n abh blk dh start sem bru kot

iera said...

wanie-san:
adik2 jns yg degil2 blke. Mroh pon bt dek je...nk jd big boss guane